Chokladpannacotta

  2010-12-20 / 14:43:16 / Mat&bak /
Fick hem Arlas nya smaksatta grädde förra veckan. Av den med jordgubbssmak blev det en parfait, och den blev riktigt god måste jag säga! Väldigt lätt att göra också.

Av grädden med chokladsmak svängde jag ihop en chokladpannacotta med lite extra chokladsmak. Blev 4st och 3  av dom åt jag själv.. mumma var det.

Så det jag ville säga var, tummen upp för båda smakerna på grädden!

2,5dl chokladgrädde, 100g mörk choklad, 1½ gelatinblad, 1msk socker

och 1tsk vaniljsocker. Sen skärde jag lite apelsin och mango och blandade

med 2st passionsfrukter och hade på när det stelnat. Gott blev det!




Linnea

gud så smarrigt det ser ut! :) bara gjort vanilj panacotta men de där ser ju super ut =)

2010-12-21 @ 23:46:54
URL: http://liasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: