Ho Chi Minh

  2011-02-18 / 17:01:02 / Sydostasien 2011 /
13 - 16 februari spenderades i Ho Chi Minh, eller Saigon som de flesta har fortfarande sager. Den staden gillade jag verkligen otroligt mycket! En stor stad men anda valdigt mysig. Ett flertal parker lag det mitt i centrum och alla smagator var riktigt mysiga. Inte alls lika skitig stad som Phnom Penh i Kambodja.

Den forsta dagen gjorde vi inte sa jattemycket, jag lag och var magsjuk pa natten och dagen. Sa langt fran kul man kan komma!! Var helt utmattad tillslut efter att spenderat mer an halva natten framfor toan.. Sa pa dagen medans Anna och Anton utforskade staden sa lag jag i sangen och sov eller kollade pa tv. Kul kul..

Dagen efter madde jag hyfsat igen, sa da blev det av till tunnlarna. Trots att en av tunnlarna var forstorad till "King-size" som var guide Slim-Jim sa sa var de gaaaalet tranga. Jag trodde verkligen inte att det skulle vara nagot storre problem att ga en bit i tunneln, men 1,5m in sa backade jag ut igen. Att krypa omkring i det smala, tranga och morka utrymmet klarade jag verkligen inte av. Fick aven se en del annat som hade med kriget att gora dar, ett intressant besok.

Dagen efter det var vi pa War Remnant Museum, saaaa otroligt hemskt var det att se allt.. Jag har inte forstatt forens nu hur stort Vietnamkriget var och hur manga som faktiskt dog har. Att ga darifran oberord ar nog inte mojligt. Ett besok dar kan nog forstora en hel dag, sa sjukt hemskt var det att se.

Andra saker vi hunnit med i Saigon ar biobesok, marknadsshopping, besok pa Reunification Palace, en massa god mat, ett besok pa Saigon Zoo, en tur upp i en riktigt hog byggnad och en del andra saker. Kan absolut tanka mig att besoka staden igen, den ar verkligen kanon!! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: