Kycklingrecept

  2011-06-07 / 23:20:31 / Mat&bak /



Middagen ikväll bestod av baconlindad kycklingfilé med ugnsstekt potatis och lite sallad till, blev supergott så tänkte dela med mig av receptet! :)


2 portioner


Kyckling
2 stora kycklingfiléer
1 paket bacon
4 msk creme fraiche
timjan
svartpeppar
+ lite valfria kryddor

 

Potatis
potatis så det räcker till två personer
mat- eller olivolja
salt
peppar

 

Sås
resten av creme fraichen
valfria kryddor (jag använde vitlökssalt, paprika och chilipulver)
timjan
ev lite mjölk

 

Skala potatisen och skiva den tunt. Lägg i en ugnsform, häll över olivolja, salta och peppra, rör runt och låt stå i ugnen 225 grader tills de fått färg, ca 25 minuter. Gör ett snitt längs med kycklingfiléerna så det blir som en ficka i. Klicka i 2 msk creme fraiche i varje. Linda baconet runt om, krydda lite ovanpå och lägg i en ugnsform. Sätt in i ugnen på 225 grader och låt stå tills kycklingen är genomstekt, ca 20 minter.
Jag gjorde sås av resten av creme fraichen, lite kryddor och lite timjan och romansallad och gurka till, gött!



Anonym

Det är riktigt gött att ha mozarella i också! :)

2011-06-08 @ 08:54:40
URL: http://somaelfa.blogg.se/
Anna

jaa det va den planet earth filmen jag menade! :) Och jaa! jag vill baaaaaaadaaaaaaa! :)

2011-06-08 @ 09:22:16
URL: http://annastjarnborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: