En sorts lasagne

  2011-10-23 / 21:09:00 / Mat&bak /
Sa ju att jag skulle tipsa om den goda maten som jag lagade, och en utav rätterna var tortillalasagne med kyckling. Blev riktigt, riktigt gott faktiskt. Det är en lasagne gjord på tortillabröd istället för lasagneplattor och full med tacosmaker. Jag använde tacosås - hot, så blev ganska starkt men det var bara gott!

(ursäkta den usla bilden som nästan ser äcklig ut, men jag var så hungrig så orkade inte ta nån bra bild.. haha)



Du behöver detta till 4-5 portioner:

6 tortillabröd á 40 g
4 kycklingfiléer
2 paprikor
1 gul lök
flytande margarin
1 dl mjölk eller grädde
1 dl riven ost
1 påse tacokrydda
1 1/2 dl tacosås

 

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Skär kyckling, paprika, champinjoner och lök i mindre bitar. Bryn i margarinet. Strö över tacokrydda. Häll i mjölken och tacosåsen. Låt koka några minuter. Varva tortillabrödet, kycklingblandningen och ost i en smord ugnsform. Grädda i ugn i cirka 20 minuter tills rätten fått fin färg och osten smält.

:)


Milla

Hejhej

jag snodde receptet på tortilla lasagnen, det lät så spännande:)

Ha en bra dag:)

//Milla

2011-10-26 @ 16:16:19
URL: http://lifeasitis.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: