Vildsvin

  2011-10-26 / 21:27:35 / Mat&bak /

Gjorde riktigt god mat förut som jag måste dela med mig av (receptet alltså). Vildsvinsgryta med svamp och potatismos till det. Mums!

Följde inget recept utan hade bara i vad jag trodde skulle bli gott, så har inga exakta mått på hur mycket det ska vara av allt. Men här är receptet iaf, på ett ungefär :)

Vildsvinsgryta med svamp, 4 portioner

1 pkt vildsvinskav
ca 8-9 champinjoner
En näve trattkantareller (jag använde torkade)
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 matskedar lingonsylt
2,5 dl matlagningsgrädde
1 köttbuljongtärning
timjan
salt
peppar

Börja med att skära champinjoner och lök. Stek i smör och när det mjuknat lite så ha i vildsvinskavet. Pressa i vitlöken. Häll på matlagningsgrädden och smula ner buljongtärningen. Ha i lingonsylt och smaka av med timjan, salt och peppar. Låt puttra några minuter och servera sen med mos eller ris eller så.

Gott!


Margareta

Det lät gott, måste testa!

2011-10-28 @ 17:52:23
URL: http://fuelforlife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: