Key Lime Pie

  2012-02-24 / 20:52:01 / Mat&bak /
Key Lime Pie är något jag tänkt baka väldigt länge, och förra helgen blev det äntligen av! Och reslutatet då? En riktigt god, lite syrlig men samtidigt söt och frisk paj. Gott gott gott. Väldigt enkel att göra dessutom!

Key Lime Pie

Pajbotten:

180 g digestivekex
80 g smör

Fyllning:

4 äggulor
1 burk kondenserad mjölk
4-5 st limefrukter (saft+rivet skal)
1-2 tsk vaniljsocker

Smula sönder digestivekexen. Smält smöret och blanda med kexsmulorna. Tryck ut blandningen i pajformen och grädda i 175 grader ca 10 min. Vispa äggulorna och vaniljsockret fluffigt. Blanda i den kondenserade mjölken och till sist limesaften och rivet limeskal. Häll smeten i det avsvalnade pajskalet och grädda ca 15 min i 175 grader. Låt svalna och förvara i kylskåp innan servering.


Jilina.se

Hejsan!

Jag har just nu en tävling i samarbete med snowandmotion.se där du kan vinna

en valfri produkt värd 500 kr. Vill du vara med och tävla ? Gå in här http://tinyurl.com/89yas73 för att läsa

hur du går till väga.



Jag ber om ursäkt om du ej vill ha sådana här kommentarer.



Trevlig helg :).

2012-02-25 @ 11:33:21
URL: http://www.jilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: