The Help

  2012-05-14 / 22:39:18 / Film/tv/böcker /
Dagens filmtips är The Help, en riktigt, riktigt bra film. Jag älskade den!

Kort sammanfattat handlar filmen om Skeeter Phelan som efter sina universitetsstudier återvänder till hemstaden Jackson. Skeeter, som vill bli journalist, beslutar sig för att försöka övertala några svarta hembiträden att berätta om sina arbeten hos vita familjer. Hon lyckas få Aibileen Clark och Minny Jackson, som arbetar eller har arbetat hos Skeeters bästa väninnor, att ställa upp. Att genomföra ett sådant projekt under 60-talet i den djupt segregerade amerikanska södern är inte riskfritt för någon av dem.

Filmen var över 2 timmar lång, men fast den var så lång så blev den aldrig tråkig och tiden gick väldigt fort. Se den!




Emma Lannebrink

Hej! lust att följa varandra via bloglovin? Och Blogkeen om du har?

Kan passa på att skriva lite kort om vad min blogg handlar om.

Jag bloggar om mitt liv med adhd och depression, den dagliga kampen som försvåras för varje dag som går. Äter 13 mediciner varje dag som ska få mig att må bättre osv. Fråga gärna om du undrar något, svarar på allting!

kram

2012-05-15 @ 07:33:26
URL: http://adhdochfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: