6 novemver 2012

  2012-11-06 / 20:06:40 / Mat&bak /
God kväll! Idag har det bara varit jobb för min del. När jag kom hem blev det att äta god morotssoppa med Lizzie (måste laga den själv nån gång och lägga upp recept, sjukt god!!) och sen gjorde jag eget jordnötssmör som blev himla bra. Ska användas till bakning imorgon!
 
Igår efter jobbet gick jag och två till från jobbet till Oslo Z där Tine hade en ost- och vinkurs som vi var med på. Fick under några timmar lära oss hur ost görs, vilka olika sorters ost det finns och vilka slags viner som passar till. Dessutom var det en stoooor ostbuffé med alla möjliga sorters tillbehör uppdukad och till det serverades lite olika viner. Sjukt gott! Och väldigt intressant kurs. Lärde mig massa!
 
Resten av kvällen blir det ett avsnitt Once Upon a Time och en stor kopp te!
 
Bild lånad från Tine.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: