Valladolid och ett underverk till

  2013-06-03 / 00:49:37 / Resor /
Halloj! Är just nu i Valladolid, en stad som ligger ganska nära Chichen Itza, vilket är anledningen till varför jag åkte hit till den här lilla staden.
 
Valladolid är verkligen supermysigt! Fina gator kantade med söta färgglada hus, paleterias i varenda hörn (paletas=typ glass), fina torg lite här och där, gamla vackra kyrkor och en cenote mitt i stan. En cenote är typ ett djupt hål fyllt med sötvatten.
 
Kom hit igår eftermiddag och har sen dess vandrat runt i stan, besökt en cenote och idag var jag till Chichen Itza. Åkte dit ganska tidigt på morgonen för att slippa alla busslaster med turister, och det var det värt! Var inte alls mkt folk där när jag kom dit, bara jag, några turister till och alla pain-in-the-ass-försäljare.. Slottet El Castillo var rätt häftigt och resten av den gamla staden var också fint!
 
Imorgon tar jag bussen till Cancun och därifrån en båt ut till ön Isla Mujeres där jag ska stanna tills på lördag! :)
 


Louise

Hej!

Gud vilken mysig stad det verkar vara, och ännu ett underverk, är absolut inte avundsjuk! ;)

Nej, Linnéa berättade det, det är synd att du inte kan komma men jag förstår! :) Har du några planer för Midsommar än? Jag och Linnéa funderade på om vi skulle dra ihop något? :)

Kram

2013-06-03 @ 17:34:54
URL: http://www.loaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: