Mitad del Mundo

  2013-05-11 / 02:35:04 / Sydamerika 2013 /
Så har både Linnéa och Steven lämnat mig och jag är nu helt ensam, vilket känns himla tråkigt. Saknade dom sekunden efter att de åkt! Funderade starkt på att åka hem på en gång jag med, men så blir det inte. Första dygnet själv var rätt läskigt, men känns mycket bättre nu :)
 
Efter att de åkt tog jag en nattbuss till Quito. Två dagar har spenderats här och av vad jag sett så gillar jag verkligen staden! Har vandrat runt i gamla stan bland mysiga gator, torg och kyrkor och så tog jag en lång promenad genom stadens parker bort till "nya" stan och kikade runt. Himla härlig stad, skulle lätt kunna stanna några dagar till!
 
Idag har jag varit till Mitad del Mundo ("middle of the earth"), alltså ekvatorn, med Derek som jag träffade på ett café igår. Vi vandrade runt där ett tag och kikade och stog med en fot på södra halvklotet och en på norra, lite kul.
 
Resten av dagen har det regnat så har bara chillat på ett café (Linnéa, jag drack kaffe! Det du!) och hängt på hostelet.
 
Imorgon bitti flyger jag till Cartagena i Colombia!
 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: