7 september

  2013-09-07 / 18:00:34 / Oslo /
Hej! Sitter vid maggans dator och slösurfar lite. Kan ju passa på och blogga lite då så att hon slutar klaga på att jag är så dålig på att blogga, vilket jag faktiskt är, men har ju inget intressant att skriva om.
 
Är iaf i Norge nu och jobbar, 5 nätter gjorda och 2 kvar innan jag får åka hem och vara ledig en vecka. Det här med att jobba varannan vecka är rätt gött ändå. Om man ändå kunde få ett sånt jobb med samma lön hemma.. Börjar ju bli rätt trött på Norge, men efter den här veckan har jag bara en jobbvecka kvar på jobbet. Får mest troligtvis förlängt om jag vill, men vet inte om jag ska fortsätta eller inte. Troligtvis inte. Aja, den som lever får se!
 
Förutom att jobba den här veckan så har jag inte gjort så vidare mycket, bara slappat här hemma med Malin, lagat mat och sådär. Var ner på stan en sväng igår och kollade i affärer, blev lite nya underkläder och två tröjor :)
 
Nej om en skulle ta och göra nånting vettigt nu kanske, typ plocka ur diskmaskinen eller så.. 
 
 
 


Therese

Hej Emma! sitter här och Googlar på jobb i norge och kommer in på din blogg och ser att du städar flygplan nattetid 7 nätter och sen ledig 7.. Det är precis vad jag är ute efter. Vad tycker du om jobbet och åt vilka jobbar dut? Vill ha så mkt info som möjligt :)
tack på förhand
Therese

Svar: Hej! Jag tyckte det var ett bra jobb! Lite slitigt att ställa om dygnet fram och tillbaka varje vecka, men det var det värt för att få vara ledig varannan vecka. Och bra lön var det också! Jag var anställd av sodexo, Inger lundseie heter hon som är ansvarig för personal till flygstädning :)
Emma

2013-12-12 @ 19:44:41
Therese

Tack för ditt svar! Har mejlat hon så får se om jag får nå svar där :P vad låg lönen cirkus på? :) hur va det med boende?
Therese

Svar: 167kr/h och 25kr nattillägg :) jag bodde inne i Oslo där det är lätt att få tag på boende men blir ganska dyrt. Nästan alla andra på jobbet bodde i jessheim i hus som de delade på ganska många. Var billig hyra men de sov många i ett rum. Kolla på finn.no så hittar du några sånna hus i jessheim :)
Emma

2013-12-17 @ 20:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: