Cameron Highlands

  2011-04-25 / 10:22:04 / Sydostasien 2011 /

Befinner oss just nu i Cameron Highlands uppe bland bergen i norra Malaysia. Ar riktigt fint och mysigt har, men ratt kallt maste jag saga.. Har varit har i snart 3 dagar och bara tagit det lugnt for det mesta. Finns Starbucks har i den lilla bergsstaden (helt sjukt att det finns har men inte i Sverige, forutom pa arlanda! da) sa vi har chillat dar en del, riktigt mysigt.

Och igar var vi ivag pa en adventure tour haromkring. Var forst ivag till regnskogen och klattrade halvvags upp for ett berg for att se Rafflesia, varldens storsta blomma. Sen var vi aven ivag till ett teplantage, jordgubbsplantage och en butterflyfarm dar de hade en massa ackliga djur och en massa fina fjarilar :)

Nar vi var i regnskogen blev jag forresten biten av en liten liten igel, stacks en massa nar den bet mig men hande inte sa mycket mer. Men nar jag vaknade imorse sa var typ en dm av armen jatterod och svullen och kliade som in i helvete. Sa gick till sjukhuset idag dar jag fick en spruta och sen en salva och medicin som jag ska ta. Far hoppas att det hjalper, for heeeelvete vad det kliar och sticks och gor ont i armen..

Syns inte sa val pa bilden, men det ar illrott och alldeles supersvullet. Inte kul!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: