Angkor

  2011-06-24 / 11:25:54 / Sydostasien 2011 /
Sitter och kollar på en dokumentär på tvn om byggnaden av Angkor Wat. Och det är nog inte förens nu jag fattar vilka otroligt imponerande byggnad det är!

Att dom klarade av att bygga det på 1100-talet är för mig helt ofattbart, utan lyftkranar eller andra maskiner utan bara med händerna (och så elefanterna då..), helt otroligt verkligen. Man fattade inte riktigt hur häftiga alla tempel i Angkor var när man var där. Är verkligen otroligt imponerad av dom!

Jag skulle nog inte välja att åka till Kambodja igen för att se templen, för känner att jag liksom gjort klart det, jag skulle nog inte få ut så mycket av att se dom igen, men för er andra som inte varit där än, ÅK DIT!!



Lotta Karlsson

Goddag! vad spännande dina poster verkar! kommer med all säkerhet läsa dina inlägg lite mer. =) Hoppas du har en bra helg (:

2011-06-28 @ 02:40:08
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: