Flygande Jakob

  2012-04-15 / 20:32:00 / Mat&bak /
Det var verkligen huuur längesen som helst jag åt flygande jakob sist, säkert flera år sen. Så nu när jag hade kyckling, jordnötter, banan och grädde så kunde jag ju inte låta bli att laga till det idag. Och så gott det är!! Gjorde inte helt som man ska göra, hade ingen bacon i men hade däremot i två tomater. Gott gott gott. Här kommer iaf originalreceptet jag använde mig av;



4-6 portioner
Det här behöver du:
3-4 kycklingfiléer
1 paket bacon, strimlat i bitar
1-2 bananer
1 dl salta jordnötter
3 dl grädde
1/2-1 dl chilisås
curry
salt, peppar

GÖR SÅHÄR:
Sätt ugnen på 225 grader. Dela kycklingfiléerna i bitar, stek och lägg sedan i en ugnsfast form. Strö bacon, skivad banan och jordnötter över kycklingen. Vispa grädden lätt och rör ihop med chilisås och krydda och smeta ut över kycklingen. Tillaga i ugn ca 20 minuter tills gratängen fått fin färg.

Servera med ris och en god sallad!



Josefines.se

Superfin blogg!!

Var jättegärna med i min tävling där du kan vinna skönhetsprodukter:

http://josefines.se/2012/april/tavling-australian-bodycare.html#comment



kram!♥

2012-04-16 @ 16:36:00
URL: http://josefines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: