Brownies med apelsinchoklad

  2012-11-15 / 20:44:49 / Mat&bak /
Har glömt att lägga upp receptet på de brownies som jag bakade för ett tag sen. Dom blev sjukt goda, så måste lägga upp receptet så det inte glöms bort. Kommer inte byta till något annat brownie-recept efter att ha provat det här! :) Jag petade ner noblesse med apelsinkrisp, men man kan välja vilket godis man vill, dumle, marshmallows eller något annat gott.
 
Jag vet att dom ser lite torra ut på bilderna.. Men dom är verkligen långt ifrån torra!
 
Ingredienser:
200 g mörk choklad
250 g smör, rumstempererat
3 dl råsocker (inte strösocker!!)
4 ägg
1 dl vetemjöl
1 dl kakao
½ tsk bakpulver
1 krm salt
Eventuellt godis
 
1. Sätt på ugnen på 175 grader och klä en form (ca 20 x 25 cm) med bakplåtspapper.
2. Smält den mörka chokladen i mikron och låt sedan svalna lite.
3. Vispa smöret och råsockret mjukt och fluffigt. Tillsätt ett ägg i taget och vispa emellan.
4. Rör ner den smälta chokladen i smeten.
5. Blanda i mjöl, kakao, bakpulver och salt i smeten. 
6. Häll smeten i formen och jämna till den lite. Stick ner önskat godis i smeten och grädda i mitten av ugnen i knappt 30 minuter.
 
Och dom är sjukt mastiga, så skär gärna i lite mindre bitar än vad jag gjorde!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: