Prag

  2013-08-19 / 11:30:23 / Resor /
Det har varit ett par riktigt bra dagar i Prag! Åkte i torsdags och kom hem igår, men hade nog kunnat stanna ett par dagar till för att hinna se allting. Prag är verkligen en riktigt fin stad, fullt av gamla, vackra hus och fina kyrkor lite överallt.
 
Fredagen var vår shoppingdag, dock köpte jag ingenting. De flesta vanliga affärerna fanns och en hel del andra, med kläderna var.. tjaa.. lite tattrigare än här hemma skulle jag nog säga. I lördags var vi på sightseeing, vandrade runt en hel del och åkte även en tur i en bil som visade oss de flesta av sevärdheterna i gamla stan. 
 
Vi har även ätit en hel del god mat under dagarna vi var där. Det var riktigt billigt att gå ut och äta där om man jämför med här hemma! Sen blev det även en del vin och öl under dagarna, gott!
 
Men nu är vi hemma igen.. Min Steven är och jobbar och jag ska packa det sista för att dra till Norge och jobba 7 nätter igen. Vill vara ledig längre!!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: