Machu Picchu!!!

  2013-03-31 / 20:38:42 / Sydamerika 2013 /
Jag lever! Vi klarade av Salkantay trek! 5 dagar och 4 nätter tog det totalt, och under vägen har jag vid ett flertal tillfällen velat sätta mig ner och vägra gå ett steg till. Andra dagen var ett helvete då vi klättrade 700m uppåt och sen tog oss 1000m ner. Att vandra upp, upp, upp från 3.900m höjd till 4.600m var så JÄVLA jobbigt. Jag gör aldrig mer om det!
 
Sen skulle vi ta oss ner, och vägen ner var lika mycket ett helvete den.. Rullande stenar som man ramlade på och svor över och sen djup lera resten av vägen. Vi försökte komma bort från leran och tog en "genväg" upp i skogen på en stig vilket slutade med att vi typ kröp fram genom taggiga snår och buskar och jag fastnade överallt och svor och var förbannad över att jag inte kom nånstans. Vilse gick vi och jag ville bara sätta mig ner och gråta. Det var så inte kul!!
 
Fjärde dagen var sjukt mycket roligare, då åkte vi zip-line över regnskogen! I 80km/h susade man högt, högt över regnskogen. Hade en liten sele på sig som man knäppte fast i en vajer och sen var det bara att åka iväg. Så jävla KUL!! Ville bara fortsätta åka hela dagen typ.
 
Sen efter 4 dagars vandrande kom vi tillslut fram till Machu Picchu den 5e dagen, med ett knä som nu gör asont, myggbett överallt, en förstörd rygg och muskler som värker. Men det var det värt! Vandringen var verkligen ett äventyr och stundtals underbart. Och vårt mål Machu Picchu var så sjukt mäktigt! Hur vackert och häftigt som helst. Korten fångar verkligen inte hur fint det är.
 
 Salkantay-glaciären syns lite i bakgrunden, den var rätt mäktig!
 Glad över att tagit mig upp till högsta punkten på trekken!
 Jag, Linnéa, Luis och vår guide Nati på stenen! Bästa guiden!
 Varm källa på 3e dagen, välbehövligt!
 Äntligen framme vid Machu Picchu!!
 Upp och ner bland berg och dalar har vi vandrat. Jobbigt men värt det såhär i efterhand!


Louise

Alltså, jag dör av avund här hemma i Sverige, fy fasen vad coolt att få besöka Machu Picchu! Men jag kan verkligen tänka mig att det var ett pain att ta sig dit! ;) Sjukt häftiga och fina bilder! Hoppas att ni har det bra och att musklerna snart återhämtar sig! Hälsa Hassel från mig! :)

Kramar

2013-04-01 @ 18:46:58
URL: http://www.loaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: