Cartagena

  2013-05-14 / 19:04:18 / Sydamerika 2013 /
Befinner mig för tillfället i Cartagena, Colombia. Det är en helmysig stad verkligen! Iaf om man håller sig inom muren som omgärdar gamla stan. Har inte utforskat de nyare delarna av stan än, tänkte göra det imorgon eller så.
 
Sen jag anlände på flygplatsen här för tre dagar sen så har jag vandrat omkring massor i stan med Jon som jag mötte på flygplatsen och Jade som vi träffade här. Vi tog oss även en tur till en stor marknad här som var heeelt galen. Går inte att beskriva, men shit vilket ställe. Provade på lite lokal mat där också, komage och sköldpadda blev det denna gång. Gott faktiskt.
 
Vi har även varit på nått museum, mindre intressant dock. Museum är inte min grej. Idag tog de en buss vidare till en annan stad och jag blir kvar här tills den 16e, då jag hoppar på segelbåten Gitana III som ska ta mig till Panama! 5 dagars segling blir det varav en hel dag och 2 nätter på öppet hav och sen 3 dagar i San Blas. Ska bli riktigt kul!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: