Fläskfiléwok

  2011-05-18 / 13:54:15 / Mat&bak /
Nu när jag ätit riktigt svensk mat i några dagar så börjar jag redan sakna asiatisk mat som ju faktiskt är riiiktigt gott. Så igår kväll lagade jag och älskling ihop en god wok med fläskfilé.

(att få det att se gott ut på bild är inte min grej)


Använde inget recept utan vi slängde ner det vi tyckte var gott vilket var;

Äggnudlar
En liten bit fläskfilé
Minimajs
Skivad morot
En bit vitkål, strimlad
Två vitlöksklyftor, hackade
En gul lök
Soya
Kryddor efter behag


Bara att steka allt och sen slänga i dom kokta nudlarna och hälla på lite soya och sen krydda med det man tycker är gott (jag använde salt, peppar och vitlökspulver). Blev riktigt gott, men sen så kan man väll nästan inte misslyckas med wok heller..


mycket upprörd läsare!!

nääru nu får du göra om designen, receptet är övertäckt av menyn!

2011-05-18 @ 16:24:00
URL: http://lisamalinn.blogg.se/
frida /foto/

ser jättegott ut!

2011-05-18 @ 17:05:00
URL: http://fridografen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: