Nyår i Liverpool

  2012-01-03 / 12:12:21 / Resor /
Godmorgon! Sitter i mitt nya nattlinne och har precis ätit en knäckemacka till frukost, kylen ekar tom på frukost nu när jag inte varit hemma sen i torsdags. Hatar när man kommer ner på morgonen och inte hittar något att äta.. Haha inte lätt när det är svårt.

Helgen har iaf varit KANON! Kom till Oslo i torsdags kväll, då blev det att sova där och på fredagsmorgonen flög vi till Liverpool. Letade reda på Embassies Hostel där vi skulle bo, och det visade sig vara ett riktigt bra hostel! Verkligen kanon.

Staden är supermysig. En storstad som ändå känns lite som en småstad. Jag gillade verkligen Liverpool starkt!

Albert Dock. Supermysigt i hamnen :)

En ren inne i centrum.

Chailatte på Starbucks.

 

På fredagkvällen blev det en omgång biljard med två killar från Nya Zeeland och sen utgång. Hur kul som helst verkligen! Dansade oss svettiga på dansgolvet och hade apkul. Dagen efter var det mindre kul. Bakis och skakis. Men vi vandrade runt i stan och hade en bra dag ändå! :)

 

Suddiga bilder. Men här är det Fraser och Anna som kramas! haha

Matt och jag själv

 

nyår åt vi först på en marockans restaurang, supermysigt och kul ställe med goood mat! Sen gick vi till hostelet där vi gjorde oss iordning och sen blev det att umgås med några från Schweiz och en från Frankrike. Supertrevliga människor! Följde med dessa till en klubb i en fabrikslokal där det var nyårsparty. Häftig lokal men lite skumt folk.

Jag, Anna och två till gick sen till en pub nångång på natten och satt där och pratade lite. Sen tillbaka till hostelet där det var en del folk. Blev korv i bröd till nattamat och sen gå och lägga sig vid 6-halv 7 på morgonen. Sletna? Oh ja!!

 

Anna med gott käk!

Jag och Anna är nyårsfixade :)

Förfest i köket.

Anna och Edward (som vi kallade honom för att han var lite lik Edward i Twilight ;P )

Jag, Christoph och Edward (egentligen Steph(f?)en)

Inne på klubben.

 

På söndagen var vi galet sletna efter två partykvällar och inte mycket sömn. Så det blev att chilla i stan med god mat och sen fika på Starbucks tills dom stängde. På eftermiddagen begav vi oss till flygplatsen för att sen flyga till Oslo där vi spenderade natten. Och igår morse gick tåget hem. Lite tråkigt att vara hemma igen, men vi har verkligen haft en riiiktigt kul resa!!

 

 

På söndagen följde vi kyrklockor som ringde över hela stan och hamnade i en stooor kyrka!



Anna

GAAAAH! Jag vill tillbaka NUUUUU!

2012-01-03 @ 15:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: